Til forsiden

Karrierelæring i kontekst

Karrierelæring kan foregå på mange ulike måter, i forskjellige typer tjenester og for ulike målgrupper. Modellen illustrerer at konteksten karrierelæringen foregår i har noen rammebetingelser som vil påvirke hvordan man best kan legge til rette for karrierelæring. Det kan handle om tid, sted, målgruppe, tilgjengelige ressurser og kompetanse. 

Prinsipper for  modellen 

For å lykkes med strukturert karrierelæring, er elementer som  rammene for karrierelæringen, veisøkerens ståsted og veilederens rolle viktige faktorer.  Disse kan du lese mer om her.

Rammene for karrierelæring

Hvilke rammebetingelser påvirker organiseringen av og formen på karrierelæringen?

Les mer

Strukturert karrierelæring

Hva menes med strukturert karrierelæring og hvordan lykkes med det?

Les mer

Veisøkerens ståsted

Hva er veisøkerens bakgrunn, situasjon og målsetninger og hvordan påvirker det karrierelæringen?

Les mer

Veilederens rolle

Hva er veilederens rolle og oppgave når han eller hun skal legge til rette for at karrierelæring skjer?

Les mer

Områder for utforsking og læring

I midten av modellen Karrierelæring i kontekst finner vi områdene for utforskning og læring - karriereknappene.

Les mer
Utskriftsvennlig versjon
Utskriftsvennlig versjon

Plakat

Her kan du laste ned modellen Karrierelæring i kontekst i plakatformat. Du kan printe ut PDF-filen i ulike størrelser og bruke den etter eget ønske.

PDF

 

Til Toppen