Karrierelæring i kontekst
Karrierelæring kan foregå på mange ulike måter, i forskjellige typer tjenester og for ulike målgrupper. Modellen illustrerer at konteksten karrierelæringen foregår i har noen rammebetingelser som vil påvirke hvordan man best kan legge til rette for karrierelæring. Det kan handle om tid, sted, målgruppe, tilgjengelige ressurser og kompetanse.
For å lykkes med strukturert karrierelæring, er elementer som rammene for karrierelæringen, veisøkerens ståsted og veilederens rolle viktige faktorer. Disse kan du lese mer om her.
Rammene for karrierelæring
Hvilke rammebetingelser påvirker organiseringen av og formen på karrierelæringen?
Les merStrukturert karrierelæring
Hva menes med strukturert karrierelæring og hvordan lykkes med det?
Les merVeisøkerens ståsted
Hva er veisøkerens bakgrunn, situasjon og målsetninger og hvordan påvirker det karrierelæringen?
Les merVeilederens rolle
Hva er veilederens rolle og oppgave når han eller hun skal legge til rette for at karrierelæring skjer?
Les merOmråder for utforsking og læring
I midten av modellen Karrierelæring i kontekst finner vi områdene for utforskning og læring - karriereknappene.
Les merPlakat
Her kan du laste ned modellen Karrierelæring i kontekst i plakatformat. Du kan printe ut PDF-filen i ulike størrelser og bruke den etter eget ønske.